window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-165612260-1');
Accountancy, tax & legal

Corona compensatiepremie

Deze nieuwe premie richt zich tot de ondernemingen en hun toeleveranciers die nog verder mogen werken, of winkels die openblijven, maar door de beperkende maatregelen een groot omzetverlies hebben. Er dient sprake te zijn van een omzetverlies van 60% in de periode tussen 15 maart 2020 en 30 april in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Voor starters wordt gewerkt met een omzetdaling van 60% ten opzichte van het neergelegde financieel plan. Ook vzw’s komen in aanmerking, onder voorwaarde dat er minstens één iemand voltijds tewerkgesteld is.

Voorbeelden: bedrijven in de evenementensector met ook veel freelancers; (para-)medische beroepen zoals kinesitherapeuten, tandartsen, psychologen of logopedisten die enkel nog dringende interventies mogen doen; bedrijven die essentiële dienstverlening leveren inzake voeding zoals pralinewinkels of drankenhandelaars, maar door gebrek aan passage of toeristen toch zwaar omzetverlies lijden; schilders of loodgieters die enkel nog dringende herstellingswerken mogen uitvoeren; landbouwers die gericht voor horeca-afnemers werken, enz….

  • De steun omvat een éénmalige compensatiepremie van € 3.000;
  • Er zijn maximaal 5 premies per onderneming als er meerder exploitatiezetels per onderneming zijn;
  • Ook zelfstandigen in bijberoep, die door de hoogte van het inkomen sociale bijdragen betalen als een zelfstandige in hoofdberoep, kunnen de compensatiepremie van € 3.000 ontvangen;
  • Zelfstandigen in bijberoep die een inkomen hebben tussen € 6.996,89 en € 13.993,78 kunnen een beroep doen op een compensatiepremie van € 1.500. Deze premie geldt ook voor zelfstandigen in bijberoep die verplicht moeten sluiten, maar geldt niet voor zelfstandigen in bijberoep die dit combineren met een job als werknemer van 80% of meer.

De aanvraag zal verlopen via een online applicatie op de website van VLAIO. Dit wordt momenteel nog uitgewerkt.

Deel dit bericht:

De laatste nieuwtjes

Naar Nieuwsoverzicht
  • Konsilanto medewerkers

Resultaten tevredenheidsonderzoek

06/02/2023|

Klantentevredenheid en transparantie naar onze cliënten toe zijn voor Konsilanto topprioriteiten. Daarom deed Konsilanto in samenwerking met de UCLL in 2022 een waardevol onderzoek naar hoe het nu echt gesteld is met onze klantentevredenheid. 139 respondenten vulden onze enquête in. In deze nieuwsbrief willen we je graag de resultaten van het onderzoek meegeven en blikken we ook vooruit op de acties die we hier als kantoor aan zullen koppelen. [Lees verder]

2020-05-07T10:55:25+01:00