Resultaten tevredenheidsonderzoek
Klantentevredenheid en transparantie naar onze cliënten toe zijn voor Konsilanto topprioriteiten. Daarom deed Konsilanto in samenwerking met de UCLL in 2022 een waardevol onderzoek naar hoe het nu echt gesteld is met onze klantentevredenheid. 139 respondenten vulden onze enquête in. In deze nieuwsbrief willen we je graag de resultaten van het onderzoek meegeven en blikken we ook vooruit op de acties die we hier als kantoor aan zullen koppelen.
Algemene tevredenheid
Uit het tevredenheidsonderzoek kwam naar voren dat de algemene tevredenheid over onze diensten best goed is.
- Vriendelijkheid scoort het hoogst.
- Ook deskundigheid, betrouwbaarheid, flexibiliteit, efficiëntie, communicatie, kennis, nauwkeurigheid en oplossingsgerichtheid kregen een hoge score.
Extra inspanningen
De resultaten gaven ons ook inzicht in enkele werkpunten. Na een groepsdiscussie met onze medewerkers besloten we om volgende acties te ondernemen:
- Voor een meer transparante tarifering zullen extra prestaties voortaan sneller gecommuniceerd worden en vond je ondertussen een bijlage met meer details over de geleverde prestaties bij je regiefactuur. Ook bij een indexatie mag je een proactievere communicatie van ons verwachten.
- Onze proactiviteit verhogen doen we onder andere door meer contactmomenten in te plannen en ook meer telefonisch contact op te zoeken. Het is onze intentie om ontbrekende gegevens sneller op te vragen en de gegevens in de Konsilanto-App sneller te synchroniseren alsook om nieuwigheden tijdig te communiceren.
- Fouten maken is menselijk, ook voor ons. Wanneer een fout gebeurt, is het vooral de afhandeling van fouten die beter kan. We zetten daarom in op eerlijke communicatie bij fouten, bij voorkeur telefonisch.
- Ook voor de Konsilanto-App is er nog ruimte voor verbetering. Afschrijvingen en lonen worden in de toekomst sneller bijgewerkt voor een betere realtime opvolging. Om de vraag naar een betere begeleiding bij de app te beantwoorden, zal er drie weken na de opstart een extra gesprek ingepland worden. Huidige klanten zullen sneller proactief benaderd worden indien er meer begeleiding nodig is. Een uiteenzetting over het gebruik van de app vind je ook steeds hier terug.
Wat nu?
Het is voor ons belangrijk dat de mooie woorden en beloftes nu ook in de praktijk omgezet worden. Daarom zullen wij twee jaar na het huidige onderzoek opnieuw een tevredenheidsenquête uitsturen om de evolutie te meten.

139 m² bos in samenwerking met Natuurpunt
Bij het tevredenheidsonderzoek kwam ook de belofte om 1 m² bos aan te planten per ingevulde enquête. Zo kunnen we met trots meedelen dat we dankzij het onderzoek 139 m² bos rijker zijn. Deze bomen zullen in het voorjaar van 2023 samen met Natuurpunt aangeplant worden.
De laatste nieuwtjes
Nieuw bedrag voor de kilometervergoeding vanaf juli 2025
Wanneer een werknemer zijn of haar eigen wagen gebruikt voor verplaatsingen in het kader van de arbeidsovereenkomst – denk aan klantenbezoeken, werfverplaatsingen of vergaderingen op locatie – dan kan je als werkgever een kilometervergoeding toekennen. De forfaitaire tussenkomst door de werkgever wordt elk kwartaal geïndexeerd. [Lees verder]
Nieuwe regels rond NACE-BEL-codes sinds 2025: wat moet je als ondernemer weten?
Met ingang van 2025 zijn er belangrijke aanpassingen doorgevoerd in de NACE-BEL-codes – de classificaties die aangeven welke economische activiteiten je onderneming uitoefent en die geregistreerd staan in de Kruispuntbank van Ondernemingen (KBO). Voor het merendeel van de bedrijven gebeurde deze aanpassing automatisch. Je krijgt tot eind november 2026 de tijd om je gegevens te bekijken en waar nodig kosteloos te corrigeren via het platform My Enterprise. [Lees verder]